ZKOND – Digital Agency

Helsingborg

Grustagsgatan 1C
254 64 Helsingborg
info@zkond.se

Nå era marknadsmål med TIKTOK

Öka varumärkeskännedom och engagemang hos era följare med TikTok. Genom organiskt innehåll och annonser når ni ut med era budskap till rätt målgrupp och ökar er försäljning

Fortfarande osäker om ni ska använda TikTok?

%

av användare säger att de hittar nya produkter via TikTok appen

%

av användare tycker att annonsering på TikTok skiljer sig från andra sociala kanaler

%

av användare säger att de älskar nytt content när de använder appen

En av de populäraste apparna i världen år 2018 & 2019

TikTok Rankad #1 globalt för annons upplevelse

Data från: tiktok.com

TikTok blev år 2020 årets annons marknad

Data från: adage.com

92% av tiktoks globala användare interagerar med videon efter att ha sett en TikTok

Data från: tiktok.com

TikTok är platsen där det händer

Alla finns här, Gen X, Gen Z, Millenias, Baby Boomers och du är bjuden till festen. TikTok är fortfarande i sina unga år inom annonsering men visar bra resultat som går att mäta med Meta redan nu. Det är ett ständigt utvecklande landskap som bara blir bättre.

Innehåll går först, de flesta är reklamtrötta i Sverige. Men med TikTok når man ut på ett annat sätt. Inga tråkiga stillbildsannonser eller massor av copy, på TikTok arbetar vi med ögonen och öronen. Snygga filmer med era produkter eller tjänster som skapar engagemang kring ert företag.

Alla företag har en plats på TikTok

TikTok visar att det inte bara är hippa företag skapat av tonåringar som fungerar på plattformen. Även mogna företag som tidigare har använt sig av t.ex meta annonsering passar bra. Är du B2C eller B2B gör ingen skillnad, det finns en väg för alla på TikTok.

Lite smakprov på vad vi har gjort

Försvarsutbildarna är en frivilig organisation inom Försvarsmakten. De kör en rekrytering varje sommar som riktar sig till unga. TikTok har 50% lägre kostnad per klick jämfört med andra kanaler och 120% högre räckvidd för samma kostnad.

Helosan är en svensk hudsalva som funnits i 75 år. De vill nå ut till målgruppen 18-30 år där varumärkeskännedomen är låg. Genom annonsering på TikTok fick de 4x högre engagemang och 2x större räckvidd för samma kostnad jämfört med andra kanaler.

Salubrin är ett svenskt företag
som tillverkar mygg/fästingsmedel. Deras produkt är säsongsbetonat och har därför en limiterad tid där de behöver få ut sina budskap. Genom att satsa på TikTok ökade dem sina annonsvisningar med 250% med samma budget
jämfört med andra kanaler.

Varför ska jag låta en byrå hantera vår TikTok?


När du tar hjälp av oss med er sociala medier så får ni alltid en marknadsförare som arbetar med ert konto.

  • Rapporter varje månad med full insyn i vad och varför vi gör åtgärder tillsammans med resultat och KPI:er
  • Vi använder oss av en fast månadskostnad för vårt arbete och rapportering.
  • Ingen uppsägningstid
  • Ni äger konton till fullo
Zkond reklambyrå

Vänner som redan nu kör tiktok!

Börja annonsera på TikTok