0736637945 info@zkond.se
EKO:- Stormarknad

EKO:- Stormarknad

EKO:- Stormarknad, en del av Bergendahls Group, är en framstående svensk lågprisvaruhuskedja med butiker i omkring tio städer.

 

WEBSITE
ekostormarknad.se

TikTok
tiktok.com/@ekostormarknad

CATEGORIES
TikTok Ads

Hög exponering med TikTok tillammans med EKO:-

EKO:- Stormarknad, en del av Bergendahls Group, är en framstående svensk lågprisvaruhuskedja med butiker i omkring tio städer. Trots sin breda geografiska närvaro och popularitet, såg EKO möjligheten att stärka sitt varumärke ytterligare genom att engagera sig på TikTok, en plattform som snabbt växer i popularitet och räckvidd. Dessutom ser EKO:- en möjlighet att nå en ny målgrupp som inte läser deras veckoblad.

Vår Lösning

Zkond tog på sig uppdraget att leda EKO:s annonsering på TikTok. Vi var mycket medvetna om att TikTok är en plattform som kräver unikt och engagerande innehåll samt en konkret annonseringsstrategi. Vi började med att skapa business manager konto och sätta upp annonskonton som vi kopplade till deras TikTok konto, detta eftersom vi ville börja arbeta med best practice direkt. EKO:- primära mål på plattformen är exponeringar. Varje vecka skickar EKO:- egen producerade enkla videos där de presenterar “veckans” vara med Felicia Berggren, en medarbetare hos EKO, som ansiktet utåt för deras TikTok annonser. Felicias entusiasm och naturliga framförande lockade uppmärksamhet och engagemang från TikTok-användare. Vi sätter upp målgrupp och geografi och publicerar annonsen varje vecka på Torsdag, då når vi målgruppen under hela helgen.

Resultatet

Sedan vi började med EKO:s TikTok-annonsering, har de fått en imponerande 68 miljoner impressions. Detta har inte bara resulterat i ökad varumärkeskännedom, utan också bidragit till ökade försäljningssiffror. De har även fått 16.6 tusen följare som resultat av annonseringen. Detta leder till mer varumärkeskännedom, fler visningar och en plattform där EKO:- kan engagera sig med sina kunder.

Dessutom har EKO:s TikTok-annonser fått uppmärksamhet långt utanför plattformen. De omnämndes i en artikel i Kristianstadsdagbladet, där Felicias framgångsrika reklamklipp för EKO belystes. Detta har visat på den starka inverkan av deras TikTok-annonser och stärkt deras varumärkes position på marknaden.

Detta samarbete med EKO:- Stormarknad är ett perfekt exempel på hur vi på Zkond kan hjälpa varumärken att maximera sin närvaro på nya och snabbt växande plattformar som TikTok.

Chatta med oss idag för att bygga och skala ditt varumärke.

Du kommer att prata med Emil.

Eller mejla oss: info@zkond.se