0736637945 info@zkond.se

Vanliga frågor som vi får

Dina Frågor, Besvarade.

Vanliga frågor

Dina frågor, besvarade.

Vi tycker att det är viktigt att bibehålla goda relationer med våra kunder. ZKOND är en reklambyrå i Helsingborg, som värnar om långvariga och värdefulla relationer. I vårt arbete är vi noggranna, kreativa, öppna och ärliga. Vårt arbete är helt transparent och vi likaså. Det är viktigt för oss att skapa en ärlig och värdefull relation, som leder till ett långvarigt samarbete. Vi tycker om att träffas, därför kommer mer än gärna ut till er arbetsplats för regelbundna eller spontana möten. Vi är även glada i fika och lunch!
Performance Marketing är en marknadsföringsstrategi där fokuset är datadrivna beslut för optimering och hantering av annonser. Detta är kopplat till de digitala annonsverktygen som har kommit under senare tiden. Genom att fokusera på data så som klick, konverteringar, trafik kan man enklare härleda vilka annonser som ger resultat och dessutom använda denna datan för att skapa bättre annonser.
Det finns många typer av kanaler som används inom performance marketing, inklusive sökmotorannonsering (SEM), sociala medier-annonsering, e-postmarknadsföring, affiliatemarknadsföring och programmatisk annonsering. De kanaler som används mest och som vi arbetar i varje dag är bland annat, Facebook & Instagram, Google Ads och TikTok Ads.
Performance marketing ger företag möjlighet att mäta och optimera avkastningen på investeringen i realtid. Det ger också företag möjlighet att rikta in sig på en specifik målgrupp och öka relevansen i marknadsföringen.
Det är viktigt att förstå din målgrupp och vilken typ av marknadsföring som fungerar bäst för dem. Det är också viktigt att mäta och testa olika kanaler för att se vilka som ger bäst resultat. Svaret är inte alltid rakt eller helt klart innan man börjar annonsera, vi kan alltid skapa en uppfattning med den erfarenheten vi besitter och genom att gå lite på magkänsla. Men det rätta och exakta svaret får man genom datan efter att man har testat.
Det är viktigt att ha tydliga mål och att mäta resultaten i realtid. Att testa olika annonsformat och budskap kan också bidra till att optimera kampanjen.
Alla typer av företag kan dra nytta av performance marketing, men det är särskilt effektivt för företag som säljer produkter eller tjänster online och som har en tydlig målgrupp.
Vi letar alltid efter nya talanger för att fylla vårt team, är du intresserad av att arbeta eller praktisera hos oss kan du enklast skicka ditt CV till vår mail.